niedziela, 24 września 2017

Odkryjmy "Wyśnione miejsca"

21768561_918847411600846_7431745658157583671_o
Gdy znalazłam się w trudnym świecie znudzenia książką,bardzo ciężko było mi tak żyć.Dla osoby która kocha czytać taki stan jest swego rodzaju karą.Będąc w tym stanie postanowiłam sięgnąć po książki,które nie do końca do mnie przemawiały.Powieści,które od jakiegoś czasu czekały na swoją kolej a ja cały czas odkładałam je na potem."Wyśnione miejsca" to jedna z takich książek,a Brenna Yovanoff stała się kolejną nieznaną mi autorką,z której powieścią postanowiłam się zapoznać.
Ta amerykańska pisarka w swojej powieści porusza dość często spotykany w naszych czasach problem bezsenności a także to jak bardzo chcemy przypodobać się innym,zatracając przy tym dużą cząstkę siebie.
Waverly ma siedemnaście lat i posiada dwie skrajne osobowości.Za dnia,w szkole jest najlepszą uczennicą,ma świetne wyniki w sporcie,popularnych przyjaciół i nieskazitelny wygląd.Za dnia jest uosobieniem ideału,jest wzorem do naśladowania.
W domu,za zasłoną nocy nie jest już taka perfekcyjna.Żeby zagłuszyć myśli,które nie dają jej spać biega do utraty tchu,mimo zmęczenia organizmu  czy pęcherzy na stopach.Każdej nocy zastanawia się jak wyglądałoby jej życie,gdyby zrzuciła maskę,którą nosi za dnia.
Jestem niematerialna. Jestem ulotną, nieodgadnioną istotą zamieszkującą swój umysł, niemal całkowicie zmyśloną. Siedzę tu razem z nim, ale równie dobrze mogłabym w tej chwili znaleźć się w sonecie, zamieszkać w cząsteczce organicznej czy wniknąć w zadanie matematyczne.
Marshall również ma siedemnaście lat,razem z Waverly chodzą do jednego liceum.W szkole nie przywiązuje do niczego uwagi.Jest chłopakiem.który wagaruje,przesypia lekcje i wcale się nie stara.Marshall imprezuje,pije i bierze narkotyki.Tylko ten chłopak posiada również drugie oblicze,którego nie pokazuje innym.Jest wrażliwy i czuje więcej niż inni,zmaga się z ciężarem o którym inni nie wiedzą.
Waverly i Marshall spotykają się...we śnie.To jedyne miejsce,gdzie mogą być w stu procentach sobą,gdzie nikt ich nie ocenia a dotyk jest równie prawdziwy jak na jawie.To miejsca pozwala im się lepiej poznać i odkryć,że nie różnią się tak bardzo od siebie jak w rzeczywistości myśleli.Tylko czy w świetle dnia będą potrafili pokazać swoje prawdziwe oblicze?
Waverly i Marshalla połączyła magia,bo jak inaczej nazwać sytuację,gdzie dziewczyna śniąc zjawia się w rzeczywistości chłopaka?
Tylko w wyśnionych miejscach oboje mogą być sobą,odkrywają swoje tajemnice,niespełnione pragnienia.I to właśnie tam Waverly zakochuje się w Marshallu,z wzajemnością.
Przy niej czuje, że życie może być lepsze. Sprawia, że chcę być odważniejszy. Staram się być szczery, kiedy jestem z nią. Staram się być prawdziwy. Liczy się, ze bez niej nigdy nie będę tak dobry.
Tylko czy ta idealna za dnia dziewczyna będzie potrafiła być z tym nieidealnym chłopakiem?
Czy Waverly znajdzie w sobie odwagę by pokazać światu swoje prawdziwe ja?
Brenna Yovenoff napisała świetną książkę dla młodzieży,która porusza wiele istotnych problemów."Wyśnione miejsca"mieszają się z rzeczywistością co powoduje,że książka jest inna niż reszta tego gatunku.Dwu podział narracji sprawia,że łatwiej jest poznać głównych bohaterów,ich życie,myśli i emocje im towarzyszące.
"Wyśnione miejsca"to idealne oderwanie się od powieści  napisanych w jednakowym schemacie.Dla mnie stała się właśnie taka...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Fallen Crest.Akademia -Tijan