sobota, 17 lutego 2018

"Kiedy jesteśmy razem,czuję,jakby wszystko było na właściwym miejscu."


Gdy w moje ręce trafiła na książka,byłam niezmiernie szczęśliwa,trafiła ona idealnie w punkt w którym nie miałam absolutnie co czytać.Muszę przyznać,że od samego początku przepadłam w świecie Amandy i Noah.Ale zacznijmy od początku.
"Present Perfect" to pierwsza powieść Alison G.Bailey wydana w Polsce nakładem Wydawnictwa Niezwykłego."Present Perfect"to książka,która opowiada losy dwójki najlepszych przyjaciół ale o tym za chwilę.
Alison G.Bailey to amerykańska pisarka,która już jako dziecko uwielbiała wykorzystywać wyobraźnię,tworząc dodatkowe sceny do filmów itp.Na studiach stworzyła wiele widowisk teatralnych,jednak z powodu życiowych zawirowań na jakiś czas musiała odłożyć pióro i odsunąć karierę na jakiś czas.Do pisania wróciła w styczniu 2013 roku za namową przyjaciółki i tak rozpoczęła pracę nad swoją pierwszą powieścią "Present Perfect".Prywatnie Alison jest żoną i właścicielką dwóch psów i mieszka w Karolinie Południowej.

"Present Perfect"to powieść o przyjaźni i miłości,to historia dziewczyny,która zniesie wiele aby chronić swoje przekonania.

Amanda Kelly to dziewczyna,która od najmłodszych lat czuła się gorsza.Porównywana do starszej siostry czuła się brzydka,nie dość mądra,nie dość...i można pisać w nieskończoność.Dziewczyna miała tak wiele kompleksów,że trudno je zliczyć.Miała jednak u swojego boku Noah Stewarta - najlepszego przyjaciela na świecie.Od najmłodszych lat byli nierozłączni,ich przyjaźń była mocna,a wiele osób jej tego zazdrościło.Gdy oboje poszli do liceum,ich uczucia względem siebie zaczęły się zmieniać.Amanda odkryła,że kocha Noah nie tylko jako przyjaciela,zobaczyła w nim chłopaka,który mógłby być miłością jej życia.

  "Kiedy jesteśmy razem,czuję,jakby wszystko było na właściwym miejscu.Nie mogę sobie         wyobrazić,że ktoś inny mógłby być moim najlepszym przyjacielem.Nie mogę i nie chcę."

Noah Stewart jest chłopakiem,który mógłby zawrócić niejednej dziewczynie w głowie.Przystojny,wysportowany,niesamowicie przystojny a w dodatku wspaniały i oddany przyjaciel.Gdy Noah przyznaje się do swoich uczuć,pragnie za wszelką cenę stać się chłopakiem Amandy a nie tylko jej przyjacielem.Steward akceptuje i kocha ją taką jaka jest,dlatego nie rozumie i nie spodziewa się odtrącenia przez Amandę.

 "Zawsze byłaś i będziesz moją dziewczynką,Tweet.Nikt tego nigdy nie zmieni.Oddałem ci serce i duszę.Są twoje na zawsze."

Znikome poczucie własnej wartości i ogromne kompleksy Tweet -tak ją nazywał Noah,sprawiają,że dziewczyna wycofuje się.Boi się,że przyjaźń z chłopakiem może nie przetrwać,gdy sprawy obiorą zły kierunek.

"Dlaczego mielibyśmy zmieniać coś,co dotychczas działało bez zarzutu?Gdybyśmy stworzyli związek,przez jakiś czas mogłoby być nawet lepiej,ale to nie trwałoby w nieskończoność.Nie byłam wystarczająco dobra,by wytrzymał ze mną na zawsze.A ja potrzebowałam go w swoim życiu.Na zawsze."

Przyjaźń chłopaka jest dla niej ważniejsza niż miłość do niego.
Pragnie dla Noah szczęścia i choć jej serce aż krzyczy z miłości do niego,odtrąca go.Przez wiele lat cierpi,widząc go z innymi dziewczynami,nie ma jednak odwagi przyznać się do swoich uczuć.
Gdy wyjeżdżają na studia,ich drogi się rozchodzą,przyjaźń choć niesamowicie silna przechodzi kryzys.Amanda rani Noah doskonale zdając sobie sprawę z konsekwencji.

"Kochałem cie od dnia,kiedy razem przyszliśmy na świat.Chciałbym,żebyś mi na to pozwoliła(...)-Jesteś dla mnie najważniejsza.Zawsze będę przy tobie,nieważne,co lub kto stanie nam na drodze.Byłaś ze mną od zawsze.I nie wyobrażam sobie,by w przyszłości mogło być inaczej(...)Muszę się nauczyć,jak mieć cię w swoim życiu,ale zrozumieć,że nie jesteś moim życiem."

Czy ich przyjaźń przetrwa kryzys?
Czy uda się ją uratować?

Życie Amandy zmienia się,ona sama się zmienia.Popełnia błędy,imprezuje,zagłusza ból po starcie przyjaciela.Przekracza wszelkie granice,jest na prostej ku upadkowi,gdy na jej drodze  ponownie pojawia się Noah.Nie spodziewają się jednak,że życie przyniesie im jeszcze wiele cierpienia,a ich przyjaźń przejdzie jeszcze niejedną próbę.

"Wybaczać można w nieskończoność.I wiele osób to wykorzystuje.Twoja prawdziwa bratnia dusza zawsze ci przebaczy.Będzie cię kochać i wspierać bez względu na wszystko.Jeśli raz ją zawiedziesz,popełniłeś błąd.Jeśli zrobisz to po raz drugi,nie jesteś jej warty."

Gdy świat Amandy zaczyna się rozpadać,a sytuacja w której się znajduje sprawia,że musi zrezygnować z marzeń,musi zrozumieć,że nie na wszystko ma wpływ.
I choć przy sobie ma najlepszego przyjaciela,przeznaczenie zsyła jej kogoś,kto nauczy ją,że teraźniejszość jest ważniejsza niż przyszłość.

Tylko czy Amanda zrozumie swój błąd zanim nie będzie za późno?

"Present Perfect"to powieść napisana w formie pamiętnika,każdy nowy rozdział to nowy WPIS,dzięki czemu książka jest uporządkowana i przejrzysta.Autorka  stworzyła Young Adults w najlepszym wydaniu.

Dawno nie czytałam książki,która by poruszyła tak wiele strun w moim sercu."Present Perfect"pozwala nam na nowo spojrzeć na  życie,na to co jest w nim najważniejsze.
Historia Amandy ukazuje nam los dziewczyny,która odkrywa,że nie można patrzeć w przyszłość,że to teraźniejszość określa nasze życie.
Czytając powieść Alison G.Bailey każdy z nas ma szansę spojrzeć na swoje życie z innej perspektywy.
Powieść tak bardzo mnie wciągnęła,że na kilka godzin świat wokół mnie przestał istnieć.Z dużym napięciem czytałam każdą kolejną stronę a wielokrotnie wokół mojego serca tworzyła się pętla,która ściskała je z niewiarygodnie dużą siłą.
Nie raz trafiałam na powieści,które wywoływały we mnie dawno zapomniane emocje,ta przebiła je wszystkie.
Los Amandy stał się mi tak bardzo bliski,przez co wiele stron czytałam z ogromną gulą w gardle.
Autorka przekazała wielką gamę uczuć,sprawiła,że pokochałam Amandę i Noah całym sercem.
Alison G.Bailey przekazała nam niesamowicie dużo nadziei i miłości.Ofiarowała nam historię przy której nie raz mamy ochotę krzyczeć z frustracji,która daje nam wiele chwil radości ale również taką,która rozrywa nasze serca na drobne cząsteczki.
"Present Perfect" od samego początku sprawia,że chcemy wiedzieć więcej,żyjemy życiem Amandy,przeżywamy z nią emocje.
"Present Perfect"to powieść,która niejednokrotnie pokiereszowała  moje serce,ścisnęła je w emocjonalne imadło.Jedno jest pewne historia Amandy zostanie w moim sercu na bardzo długi czas.

"(...)teraźniejszość jest idealna,bo to w niej oddychamy,poruszamy się,śmiejemy,płaczemy i dziwimy,że ktoś nas rozumie.Przestań żyć przeszłością i marnować teraźniejszość(...)"


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwo Niezwykłe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Fallen Crest.Akademia -Tijan